Blub - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Tobiasentamara - WaarBenJij.nu Blub - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Tobiasentamara - WaarBenJij.nu

Blub

25 Januari 2013 | Argentinië, Mendoza

Meer pret in Mendoza! Gisteren zijn we wezen raften op de Mendoza-rivier. Deze komt uit een gletsjer in de Andes naar een groot meer buiten de stad. Raftrivieren komen in verschillende categorieën: 1 is voor mietjes en 5 is een regelrecht doodsvonnis. Dit stuk was een categorie 3: een beetje spannend maar wel te doen. Op zich is raften zeker niet stom, maar ik ben sowieso niet zo'n fan van boten en er potentieel uit mieteren hoeft van mij ook niet zo.

Vandaag was meer mijn stijl: een beetje door de omgeving fietsen en wijnmakerijen bezoeken. We zijn in totaal drie wijnmakerijen langsgeweest, een hele kleine exclusieve, een grote industriële en een mediumsized familiebedrijf van een hele rijke familie. Ook hier weer grappig om alle verschillende wijnen te proeven, en pfieuw wat hebben wij een lekkers gehad. Een rode wijn die 5 jaar op vat heeft gerijpt en daarna nog 7 jaar op fles, oi oi oi oi oi.

Geheel tevreden na een onwijs lekkere lunch en een afsluiter bij een jam- en likeurmakerij zijn we nu weer in het hostel. Nu moeten we alleen nog "even" beide tassen inpakken want morgen om 7 uur vertrekken we met de taxi naar het vliegveld. Op naar de laatste halte, terug naar Buenos Aires!

Groetjes,
Tamara

• 27 Januari 2013 - 17:43

Carel En Yvonne:

Oh.....laatste stuk van de reis alweer, hè? Maar wat een geweldig avontuur om in je eigen huisje keer op keer opnieuw te beleven. We wensen jullie nog een superfijn staartje van de reis :)! Liefs C & Y

• 27 Januari 2013 - 18:27

Carel:

Hoi Tobias en Tamara, hier op zondagavond al je blogs gelezen. Ik heb genoten! Yvonne leest ze vaker, maar ik weet dat dan niet :) Wat een prachtige belevenissen. Hoeveel kilo chocolade mag je meenemen? Hier is het koud, heeft het gevroren. Winter! Wel de haard aan. Ben benieuwd de foto' s te zien. Nog een goede reis! Groetjes, Carel