Een boek! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tobiasentamara - WaarBenJij.nu Een boek! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tobiasentamara - WaarBenJij.nu

Een boek!

Blijf op de hoogte en volg

29 Januari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Vandaag was een toffe dag. We hebben namelijk een ijsje gegeten en een nieuw leesboek gekocht! Hoe wordt het beter dan dat?

Oh wacht, dat is natuurlijk geheel niet boeiend. Overnieuw.

Gisteren zijn we de dag vroeg begonnen bij de groentenboer met een doos met 7,5 kg aan gemengde sausgroente. Tobias had namelijk het briljante idee dat we een bolognese gingen maken, en dan een paar mensen gingen vragen om mee te eten. Daar wordt het makkelijker van, goedkoper, en hoeven we geen kliekjes in de intens ranzige koelkast hier te stoppen. Klein probleempje: toen hij in de eetzaal ging vragen wie wou meedoen, staken in ineens acht man hun hand op. Spread the word, en uiteindelijk hadden we naast onszelf 13 aanmeldingen. Oeps.

Na de boodschappen hebben we een van de pronkstukken van deze hippe designbuurt verkend: MALBA, het contemporary art museum. Onwijs gaaf museum met een vaste collectie van Latijns-Amerikaanse moderne kunst uit de hele 20e eeuw. Daarnaast hadden ze nu een tijdelijke expositie van een fotograaf die in zijn werk het moment rondom het nemen van de foto onderzoekt. Echt heel tof.

De rest van de middag en de avond heb ik groente gehakt. In de loeihete keuken. Met mijn huidige huidskleur en de temperatuur vind ik het slavernij. Daarbij moet ik zeggen dat we wel allebei 's avonds aan tafel letterlijk applaus hebben gekregen, en dat we denk ik mensen het beste eten in weken hebben voorgezet.

Vandaag dan. We hebben eerst echt briljant uitgeslapen, en daarna zijn we met de metro naar Recoleta gegaan. In deze wijk ligt de bekendste begraafplaats van Buenos Aires, vol met achterlijk grote bewerkte imposante mausolea. Een soort dode stad, middenin de stad. Reizigers zullen het principe wel herkennen van Barcelona. Nu zijn mausolea en piëta een pet peeve van mij, dus ik ben helemaal happy. En, naast de begraafplaats ligt, heel handig, een shopping mall. Zoals ik zei, ik heb een boek gekocht! Boeken zijn namelijk ook mijn vriendjes.

Hierna zijn we in dezelfde wijk naar MNBA gegaan, het nationaal museum van beaux arts. In mijn zeer bescheiden mening kun je de beschaving van een land afzien aan hoe ze met de toegang tot hun kunst omgaan. Het nationale museum in Brussel heeft een collectie waar ik in 3 dagen niet doorheen kom, en vraagt geen entreegeld. Het MNBA is in topconditie, qua gebouw, qua collectie, qua personeel, en is "gratis en met vrije toegang". Het Rijks museum (zo spel je dat tegenwoordig toch?) vraagt straks 15 euro. Need I say more? Daar hebben we de rest van de avond verdaan met kijken naar Monet, Picasso, Van Gogh en Rembrandt.

We zijn nu weer terug in het hostel. Ik moet eerlijk zeggen: het thuisfront lonkt. Koele nachten, schone keuken, met de kat voor de tv, ik ben er wel weer aan toe.

Groetjes, Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Argentinië 2013

Een maand lang trekken tobias en tamara door Argentinie.

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2013

Thuis :)

01 Februari 2013

Neeeee!

30 Januari 2013

tigre

29 Januari 2013

Een boek!

29 Januari 2013

oeps, koken voor 14 man

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 7504

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Argentinië 2013

Landen bezocht: